سیری در شخصیت بهشتی زمان(آیت الله جنتی)
عصر انتظار
پایگاه اطلاع رسانی عصر انتظار ویژه یاران اخرالزمانی

حضرت آيت الله شيخ احمد جنتي، ساليان مديدي است كه هدف طعن و كينه حسودان و منافقان قرار دارد. نزديكي او به خط ولايت، سربازي بي‌چون و چراي او براي امام خميني(ره) و امام خامنه‌اي، پشتكار و جديتش كه با صراحت لهجه و قاطعيت در اعلام بدون ملاحظه فساد همراه شده به اتفاق دهها ويژگي‌ ديگر تجميع يافته در شخصيت او، موجب شده تا دشمنان لجوج و زخم خورده، او را همواره مورد تهاجم و تهديد قرار دهند..


شخصيت حقيقي در پرده شخصيت حقوقي

آيت الله شيخ احمد جنتي از جمله مصاديق بارزي است كه شخصيت حقيقي و منش ويژه شخصي او غالبا در مظلوميت و نيز ابهت شخصيت حقوقي‌اش قرار گرفته و از اين‌رو مورد غفلت و نسيان واقع شده است. البته پرهيز از خودنمايي، راحت‌طلبي، رفاه‌خواهي و روحيه دائمي‌اش در «مكتوم بودن» و پرهيز دائمي‌ از «شهرت»، مزيد بر اين علت شده است. او را بيشتر به عنوان با سابقه‌ترين فقيه عضو شوراي نگهبان و دبير اين نهاد مي شناسند و شايد اگر حضور در اين سنگر مهم براي دفاع از اسلام و نظلم اسلامي نبود، ابعاد شخصيتي اين عالم رباني، بيشتر نمايان مي‌‌گرديد. متاسفانه دشمنان، او را بيشتر از دوستان مي‌شناسند و اهميت لحظه لحظه عمر و خدمات او را بيش از ما فهميده‌اند و مي‌دانند كه اين پيرمرد انقلابي و ساده‌زيست، در چه موقعيت‌ حساسي قرار دارد و چه گلوگاه مؤثري را رصد مي‌كند. هم از اينروست كه دشمنان، لحظه‌اي از ترور شخصيت و منش او غفلت نمي‌كنند و از طول عمر بابركت و خدمت طولاني او به انقلاب اسلامي بيمناك‌اند. اما دوستان انقلاب، نه تنها براي دفاع از اين سرباز فرزانه انقلاب و اسلام اقدام شايسته‌اي نكرده‌اند بلكه خود نيز چندان شناختي از شخصيت آن بزرگوار ندارند. و حتي در مواقعي با دشمنان همصدا مي شود.

از بهشت خاكستري «مهاجراني» تا طعنه هاي «خوئيني ها»

دشمنان بيروني او، همان دشمنان انقلاب و رهبري‌اند و البته دشمنان داخلي‌اش نيز هماناني‌اند كه از انقلاب اسلامي تودهني خورده و امروز گونه خويش را از سيلي مردم رنگين مي‌بينند. جريان شيفته غرب و مدعي اصلاح‌طلبي وقتي از ناسزاگوئي به آيت الله جنتي طرفي نبستند كوشيدند در قالب ادب و هنر، صورتي فانتزي و رمانتيك به فحاشي‌هاي خود بدهند. اين سنت تاريخي و پوسيده جريان وابسته به غرب است كه چون منطق كارآمدي در برابر مردم ندارد شعبده‌بازي خود را صورت هنرمندانه مي بخشد. ميرزاملكم خان، در دارالفنون، به جاي علم آموزي مدعي شعبده بازي مي شد. جمال الدين واعظ- پدر بابي مسلك و فراماسونر – وقتي در برابر منطق استوار شيخ فضل الله نوري و آقا نجفي اصفهاني، پاسخي نداشت آنان را در رمان «رؤياي صادقه» تخريب مي كرد. پسرش محمد علي جمال زاده، در قصه «فارسي شكر است»، راه پدر را در پيش گرفت.
... و مهاجراني وقتي تشت رسوائي‌اش از بام افتاد، با نگارش رمان «بهشت خاكستري»، از شخصيتي به نام «جنت‌ساز» سخن گفت تا عالمان رباني را به تمسخر گيرد. راستي عاقبت ملكم‌خان، جمال الدين واعظ، جمال زاده... و مهاجراني به كجا كشيد؟ شايد زماني كه مهاجراني بهشت خاكستري را نگاشت،‌ موسوي خوئيني‌ها از نحوه شخصيت پردازي «جنت‌ساز» در پوست خود نمي‌گنجيد. اما داستان‌پردازي‌هاي او نيز نتوانست از احترام «آيت الله جنتي» در چشم مردم با بصيرت بكاهد. با اين حال، شايد طعن‌هاي مهاجراني و خوئيني‌ها و «نامه‌هاي سراسر توهين» كروبي و ساير عناصر دشمن و رمان‌ها و پيامك‌هاي فكاهي توليد و توزيع شده از مركز واحد فتنه عليه «آيت الله جنتي» دليلي روشن بر آن باشد تا ما اندكي بيشتر از ابعاد شخصيتي او بدانيم و دريابيم كه اين‌همه حقد و نفرت از «مبارزي عدالت‌خواه» براي چيست؟

تنفّر دائمي او از ظلم و بي‌عدالتي

آيت الله شيخ احمد جنتي در سوم اسفند ماه سال 1305 در روستاي لادان واقع در سه كيلومتري غرب اصفهان متولد شد. پدرش ملا هاشم(ره) از روحانيون اخلاقي منطقه و ملجأ و پناه مردم در رسيدگي به مشكلات‌شان بود. عليرغم آنكه شيخ احمد تنها فرزند خانواده بود اما زندگي خانواده با عسرت و تنگدستي فراواني روبرو بود و به سختي مي‌گذشت. دوران تحصيل وي در مكتب‌خانه اصفهان و سپس در قم با دوران اختناق رضاخاني همراه بود. وي خاطرات تلخي از اين دوران به ياد دارد و مي‌گويد: «حدود 15 سال از عمرم را در زمان اختناق رضاخاني گذراندم، زماني كه لباس روحاني ممنوع شد و حتي لباس‌هاي سنتي و عمامه‌ها را بر مي‌داشتند، كلاه‌هاي نمدي را پاره مي‌كردند، به قبا و عبا ايراد مي‌گرفتند، كت و شلوار تا حدي اجباري شده بود، مخصوصا براي كاركنان دولت، كشف حجاب اجباري بود حتي در روستاي ما زنان جرأت نداشتند با آن چادرهاي محلي ضخيم به نام چاپپ بيرون بيايند. مادرم يك روز با ترس و لرز بيرون آمده بود، لب جوي آب لباس مي‌شست كه پاسباني را از دور ديد، به دالان خانه مجاور پناه برد، پاسبان آن جا را تفتيش كرد و چادر را از سرش كند. پدرم نيز ناچار به پوشيدن پالتو و كلاه پهلوي شد و مدتي از ترس سربازي به شهر و مدرسه علميه نمي‌رفت. مدارس ديني بعضي تعطيل و بعضي تبديل به دبستان و امثال آن شده بود، بعضي طلاب و روحانيون براي همين، تغيير هويت دادند و بعضي به عسرت گذراندند، مجالس روضه تعطيل شده بود، اندكي هم كه مانده بودند احساس حقارت مي‌كردند، اميدي به آينده نداشتند، مساجد خلوت شده بود؛ غرب، كعبه آمال شده بود، پيشرفت‌هاي علمي و صنعتي همه مردم را با احساس حقارت و غرب زدگي مواجه كرده بود، روزي را هم ديدم كه نيروهاي متفقين در شهر اصفهان كنترل شهر را به عهده گرفته بودند و سر چهارراه‌ها ايستاده بودند، هزار شكر كه آن دوران و دوران پس از آن گذشت و امروز به بركت امام عزيز و انقلاب اسلامي و ايثار مردم، دين، محترم و اسلام حاكم است و آيه شريفه «و ليبدلنهم من بعد خوفهم امنا» مصداق پيدا كرد». اختناق دوران رضاشاه قلدر و سپس محمدرضا خائن تأثيرات شگرفي بر شخصيت وي گذارد به صورتي كه بخش عمده‌اي از روحيه عدالت خواهي و ضد فساد فعلي او در مدت اين سالها شكل گرفت. وي در همين رابطه مي‌گويد: «شخصيت سياسي و اجتماعي من با تنفّر از ظلم و بي‌عدالتي، تبعيض، اختلاف طبقاتي و زورگويي شكل گرفت كه از كودكي در وجودم ريشه داشت. همچنين انزجار از دستگاه حاكم به‌دليل مخالفت با مظاهر ديني، اشاعه فساد و ظلم به اقشار محروم و ضعيف جامعه در شخصيت من مؤثر بود». وي سپس تأثيرات فراوان از شخصيت‌ امام راحل (ره) و هدايت‌گري او در جامعه را از ديگر عوامل مؤثر بر شكل‌گيري شخصيت سياسي و اجتماعي‌اش برمي‌شمارد.

ويژگي‌هاي برجسته اخلاقي

اما شايد بتوان عمده ويژگي‌ شخصيتي آيت الله جنتي را وجه بارز اخلاقي بودن منش و سلوك ايشان دانست. وجه برجسته‌اي كه البته از ديدگاه بسياري از دوستان مورد غفلت قرار مي‌گيرد. شاگردان، همراهان، كارمندان و ملازمان اين عالم زاهد همواره از ظرافت‌هاي بي‌نظير سلوك اخلاقي ايشان سخن مي‌گويند. اينكه تقريبا كمتر جلسه كاري است كه ايشان در ابتداي آن همچون اساتيد اخلاق، نكات جالبي از اخلاق و آداب اسلامي را گوشزد نكند و البته بيش‌ و پيش از همه، خود آن را كاملا عمل نكرده باشد. نمازهاي يوميه ايشان كه در جمع كاركنان دفتر شوراي نگهبان برگزار مي‌شود جزو باصفاترين و پربهره‌ترين اوقات معنوي همراهان ايشان به شمار مي‌رود؛ به صورتي كه بسياري از افراد به واسطه همين نمازها، مجذوب شخصيت اخلاقي اين عالم خدوم شده و مهمترين دستاوردهاي معنوي خود را بهره‌مندي از اين فضاي خاص مي‌دانند. اين حالات اخلاقي معنوي آيت الله جنتي شايد برگرفته از عمر طولاني ملازمت و شاگردي او در محضر علمايي همچون امام راحل و آيات عظام بروجردي، حجت، شهيد صدوقي، گلپايگاني و بهاء‌الديني باشد چه آنكه هم مباحثگي او با علمايي نظير آيات مشكيني(ره)، سبحاني، مصباح يزدي، شهيد قدوسي، شهيد بهشتي، مكارم شيرازي، شهيد رباني شيرازي، شهيد مفتح و شهيد سعيدي بر استمرار اين وجه بارز در شخصيت وي تأثيرگذار بوده است. واقعيت آن است كه آيت الله جنتي را عمدتا به‌واسطه حضور او در شوراي نگهبان مي‌شناسند ولي اصرار او بر بي‌نام و نشان ماندن، باعث شده تا بسياري از جنبه‌هاي اخلاقي، فقهي، سياسي و اجتماعي وي پنهان بماند.

دقت فراوان در مصرف بيت‌المال

حساسيت فوق‌العاده ايشان در مصرف بيت‌المال و دقت وسواس‌گونه وي در هزينه كردن از منابع عمومي از ديگر ويژگي‌هاي كمتر پرداخته شده به آن در شخصيت او است. آنچنانكه يكي از مسائل مبتلا به همكاران وي، نحوه اخذ اجازه از ايشان براي مصرف بيت‌المال است. در سال اصلاح الگوي مصرف با ارائه يك منشور اخلاقي-كاربردي از همكارانش خواست، عملاً براي صرفه‌جوئي اقدام كنند. از جمله توصيه‌هاي اكيد وي آن بود كه حتي اگر مي‌توانيد مطلبي را در كاغذ كوچكي بنويسيد آن را در A4 و A5 و ... ننويسيد تا حتي به همان مقدار هم ضربه به بيت‌المال وارد نيايد. گفته مي شود در جلسه‌اي يكي از مسئولان در حال سخنراني بود و براي او چاي ‌آوردند. وي به دليل سخنراني نتوانست آن چاي را بياشامد. آيت الله جنتي بدون اينكه به سخنران قبلي اشاره مستقيم داشته باشد، در حين سخنان خود پس از تشريح ضرورت صرفه جوئي، گفت؛ مثلاً اگر فرصت نداريد چاي بخوريد و چاي‌تان سرد مي‌شود و هدر مي رود بگوئيد برايتان چاي نگذارند. او احتياط بسياري در خرج كردن از بيت‌المال دارد. به گونه‌اي كه حضرت آيت الله يزدي نقل مي‌كند: «وقتي من به عضويت شورا در آمدم، اتاق جلسات، در نداشت. من گلايه كردم كه جلسه بايد نظم و نسقي داشته باشد. اعضا بايد هر كدام اتاق جداگانه داشته باشند. يكي از حقوقدانان شورا گفت: حضرت آيت الله جنتي، براي اختصاص هزينه نصب در براي اتاق جلسات هم احتياط مي كنند. من(آيت الله يزدي) گفتم: خوب ما تقاضاي اتاق جداگانه براي اعضا داريم كه حضرت آيت الله جنتي لااقل به تب راضي شوند!» حضرت آيت الله يزدي همچنين يادآوري مي كند كه احتياط حضرت آيت الله جنتي، در صرف بيت‌المال موجب شد تا براي تأسيس دفاتر نظارتي شوراي نگهبان در استانها، زماني كه خدمت مقام معظم رهبري رسيديم، از ايشان نسبت به صرف هزينه كار كسب مجوز كرديم تا آيت الله جنتي، براي تخصيص هزينه‌هاي آن دغدغه شرعي نداشته باشند. تعبير آيت الله يزدي آن بود كه بالاخره لازم بود مسئولان نظارتي شوراي نگهبان در استانها، دفاتري براي استقرار داشته باشند تا بتوانند مستقل از دستگاه‌هاي دولتي تشكيل جلسه بدهند و فعاليت‌هاي ضروري خود را انجام دهند. زهد و ساده‌زيستي در امور شخصي نيز از ديگر وجوه بارز شخصيتي آيت الله جنتي است. به طوري‌كه رفت و آ‌مدهاي شخصي وي پس از سال‌ها مسئوليت در نظام اسلامي با خودرويي كاملاً معمولي صورت مي‌گيرد و منزل ايشان داراي امكاناتي معمولي‌تر و ساده‌‌تر از پائين‌ترين اقشار جامعه است. با اين حال وي همواره در جلسات زماني كه متوجه مي‌شود فردي قصد تجليل از او را دارد رو ترش كرده و با طرح مسائل كاري يا موضوعي مهم يا نقل روايتي از مقام و منزلت اهل بيت(س)، سعي مي كند، مسير بحث فرد تجليل كننده را تغيير دهد.

اوصيكم بتقوي‌الله و نظم امركم

نظم در زندگي آيت الله جنتي زبانزد خاص و عام است. همواره ايشان در جلساتي كه قرار است حضور يابد از 5 دقيقه قبل حاضر است و كمتر مواقعي شده كه او از اين قاعده هميشگي خود عدول كند. وقتي در جلسه‌اي حاضر مي‌شود و به دليل طولاني شدن مباحث قبلي، هنوز موضوع بحثي كه قرار است با حضور وي طرح شود، در دستور كار قرار نگرفته است، گلايه مي كند و حاضران را به نظم در برنامه ريزي دعوت مي كند. گفته مي‌شود وي را براي ايراد خطبه عقدي دعوت كردند. يكي از اعضاي خانواده عروس، ملاحظه كرد كه 10- 5 دقيقه به موعد مقرر باقي است ولي وي، به محل نرسيده است، نگران شد. اما آيت الله جنتي دقيقا سر وقت به محل رسيد و از اينكه كمي زودتر از موعد نرسيده بود، عذرخواهي كرد و يادآور شد كه يكي از نزديكانش بيمار بوده و ناگزير همراه با او به بيمارستان رفته است. با اين حال مسائل بيمار را طوري پيگيري نمود تا سر وقت به مجلس عقد برسد.

حساسيت در رعايت حق‌الناس

علي‌رغم آنكه دشمنان خارجي و داخلي تيغ حمله عليه آيت الله جنتي را بركشيده و رد صلاحيت داوطلبان فاقد صلاحيت را موجب تضييع حقوق آنان قلمداد مي كنند، حضرت آيت الله، دقت خاصي در رعايت حق‌الناس و عدم پايمال شدن حقوق حتي يك داوطلب دارد. او همواره به ناظرين شوراي نگهبان توصيه مي‌كند كه براي ملاحظه سوابق افراد، حتما بايستي حجت شرعي نزد خدا داشت و بدون سند موثق و متقن، نبايد نظر داد تا حقوق افراد تضييع نگردد. حتي نقل است در يكي از ادوار مجلس، بنابر اخبار و اطلاعات رسيده، انتخابات يك حوزه ‌انتخابيه باطل اعلام شد و فرد منتخب، در ابتدا از ورود به مجلس بازماند. اما پس از چندماه گزارش‌هاي تكميلي بازرسان مامور آيت الله جنتي از حوزه مربوطه دريافت شد، مشخص گرديد كه برخي از اخبار ابتدائي، نادرست و ناموثق بوده و فرد منتخب،‌ منتخب واقعي مردم بوده است. در اين فاصله گروهي پيشنهاد دادند منتخب مزبور بدليل رعايت مصالح! از حق خود بگذرد و دوره بعد كانديداي مجلس شود. اما آيت الله جنتي شخصا از وي دعوت كرد و بعد از دلجوئي از وي، صحت انتخابيه حوزه مربوطه را اعلام كرد. نكته قابل توجه آنكه فرد منتخب از برادران اهل سنت بود. حضرت آيت الله جنتي، تصريح كرده بود كه اتفاقا مصالح و آبروي شوراي نگهبان در گرو آن است كه وقتي فهميد در جايي اشتباه كرده، از آن اشتباه عذرخواهي كند و آن را جبران نمايد. بدين ترتيب فرد مورد نظر چند ماه پس از تشكيل مجلس، با تأييد دوباره انتخابات به مجلس راه يافت. دبير شوراي نگهبان حتي در تريبون نماز جمعه هم اعلام كرد كه اگر ما هم در جايي اشتباه كرديم حاضر به پذيرفتن آن هستيم كه ناظر به همين اتفاق بود.

استقامت و پشتكار در برابر حملات مداوم

برخلاف آنكه آيت الله جنتي سالهاي طولاني، هدف حملات تخريبي دشمنان و عوامل داخلي آنان بوده است و به ويژه در ماه‌هاي اخير انبوهي از پيامك‌هاي ساختگي عليه او كه عمدتا با هماهنگي مركزي واحد براي تخريب وجهه اوست منتشر مي‌شود، پشتكار و جديت او در عمل به وظيفه، وجه مثال‌زدني شخصيت اوست. اينكه او برخلاف رويه اكثر پيرمردها از محافظه‌كاري، تن پروري، راحت‌طلبي،‌ رفاه و آسايش دست كشيده و سمبلي از كار و تلاش و كوشش است، به نحوي كه به جوان‌ترها روحيه مي‌دهد؛ از جديت او در برداشتن بار سنگين انقلاب حكايت دارد. اين است كه آيت الله مصباح يزدي در وصف آيت الله جنتي مي‌گويد: «آيت الله جنتي يكي از بهترين‌هاي كشور از لحاظ صفا و اخلاص، تقوا، ساده‌زيستي و خدمتگزاري است و در حال حاضر با بيش از 80 سال سن چندين مسئوليت بزرگ برعهده دارند در حاليكه 20 سال از سن بازنشستگي ايشان گذشته است.

تبحر شگفت در فقاهت حكومتي

وجه مغفول ديگر شخصيت‌ آيت‌الله جنتي، فقاهت بي‌نظير او به ويژه در امور حكومتي و ناظر به موارد مبتلابه جامعه و حكومت اسلامي است. به گونه‌اي كه از وي شخصيتي ساخته كه در حوزه عملياتي و اجرايي،‌ فقه سياسي و حكومتي را به كار گرفته و از مستندات فقهي و اصولي براي رفع مشكلات اجتماعي و سياسي بهره برده است. او سالهاست عضو شوراي مشورتي فقهي رهبر معظم انقلاب بوده و اِشراف خاصي به مباحث فقهي دارد. به صورتي‌كه به يقين اگر اشتغالات امروزي او در حوزه اجرا نبود، او جزو برجسته‌ترين مراجع تقليد عصر خود محسوب مي‌شد. اين هم البته از جمله فداكاريهاي وي محسوب مي‌شود كه امر انقلاب را بر امر مرجعيت ترجيح داده است. حلقه شوراي مشورتي فقهي شوراي نگهبان در منزل ساده و محقر وي در قم تشكيل مي‌شود و مجتهدين جوان و خوش فكر، استدلالات فقهي را از لابه‌لاي متون نقلي و عقلي براي رفع احتياجات استخراج مي‌كنند. به نظر مي‌رسد انتشار مباحث فقهي درون جلسات شوراي نگهبان حداقل براي اثبات قدرت فقاهت اعضا و به‌ويژه آيت الله جنتي مي‌تواند نكات نابي را به طالبين آن اهدا كند ضمن آنكه اين مباحث به يقين ذخيره متقن و قوي از آمد و رفت‌هاي فقهي در مورد موارد مبتلابه نظام اسلامي در بر دارد كه اميد است با موافقت شوراي نگهبان در انتشار آنها - حداقل به صورت دوره‌اي - حوزه‌هاي علميه و فضلاي جوان از عمق مباحث آن بهره‌مند گردند.

دوري از مظاهر دنيا و حتي تعلق خاطر به «محبت فرزند»

آيت الله جنتي يكي از مظاهر و نمادهاي ايستادگي در برابر وساوس شيطان و سربازي جبهه حق به شمار مي‌رود به طوري كه حتي در اين راه از فرزند خود به دليل عضويت او در گروهك منافقين چشم پوشيده و او را طرد نمود. فرزندي كه در ابتداي انقلاب عضو اين گروهك تروريستي بود و در همان ايام هم جان سپرد. دست شستن او از علاقه پدر و فرزندي در مقابله علاقه و ارادت او به انقلاب، امام و اسلام و مردم امري بي‌نظير و تاريخي است؛ او همچون حضرات آيات مشكيني، گيلاني و خزعلي حبّ فرزند را بر زمين نهاد و راه اعتقادي خويش را ادامه داد. اهميت اين موضوع، زماني به خوبي درك مي‌شود كه دريابيم افرادي نظير لاهوتي يا هاشمي رفسنجاني در نقطه مقابل اينان قرار گرفتند و حبّ فرزندان اجازه نداد از فتنه‌ها سالم عبور كنند. محبتي كه در تاريخ اسلام نيز نمونه‌هايي مانند زبير داشته و باعث شد تا زبير سيف الاسلام در مقابل امير‌المومنين- عليه السلام- صف آرايي كند.
آيت الله علم الهدي كه رابطه نزديك خانوادگي با آيت الله جنتي دارند نقل مي كند از روزي كه فرزند ايشان مسيرش را از اسلام جدا كرد و به جريانات چپ پيوست آيت الله جنتي ديگر حتي نام او را به زبان نياورده است.
با شنيدن اين خاطره ديگر نبايد از قاطعيت آيت الله جنتي در برابر نفوذي ها و فاسدين در رد صلاحيت آنها تعجب كرد. وقتي كه مي شنويم او مردي است كه اول از همه فرزندش را براي انقلاب رد صلاحيت كرده است.

كادرسازي و فعاليتهاي تأسيسي

يكي ديگر از وجوه مبرّزه شخصيت آيت الله جنتي، اهتمام وي براي كادرسازي براي انقلاب اسلامي و مسئوليت‌پذيري در حوزه فعاليت‌هاي تأسيسي نهادهاي انقلاب است. وي بدين منظور به همراه شهيدان بهشتي و قدوسي و آيت الله مصباح يزدي پيش از انقلاب اسلامي اقدام به تأسيس و هدايت مدرسه حقاني نمود. هدف اين بود كه مديران متناسب با حكومت اسلامي از اين مدرسه خارج شده و عهده‌دار مسئوليتهاي آتي انقلاب اسلامي شوند. پس از انقلاب اسلامي نيز عمده مسئوليت‌هاي وي تاسيسي بوده به گونه‌اي كه پيش از آن، هيچگونه تجربه چنين اقداماتي در ميان نبوده و او از نقطه صفر، شروع به بنا نهادن نهادهاي تاسيسي مختلف كرده است. البته به همين دليل و نيز اهتمام او بر جديت و مراقبت در امور، باعث شده تا اغلب نهادهاي تأسيسي او اينك از اتقان و سلامت نهادي خاصي برخوردار باشند. ستاد احياي امر به معروف و نهي از منكر، شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي و حتي شوراي نگهبان از جمله اين نهادها است.

امر به معروف صاحبان قدرت و ثروت

برخلاف تبليغات و جوسازي رسانه‌اي عليه ‌آيت‌الله جنتي، ايشان چه پيش و چه پس از انقلاب اسلامي، امر به معروف و نهي از منكر را در سطح كلان پيگيري كرده است. در نظرگاه وي، منكر شامل همه منكرها و معروف شامل تمام معروف‌هاست و البته صاحبان قدرت و ثروت و گردن كلفت‌ها مستحق بيشترين نكوهش و مذمت هستند. برخوردهاي جدي وي با دانه درشت‌ها و صاحبان مكنت و زور شايد يكي از عمده‌ترين دلايل تخريب‌هاي اخير عليه ايشان باشد. آيت الله جنتي به واقع چه در خطبه‌هاي نماز جمعه و چه در موقعيت‌ دبيري شوراي نگهبان قانون اساسي سر ناسازگاري با فساد داشته و اين مخالفت خود را برابر مفسدين بارها علني ساخته است.
چنانچه برخوردهاي روشنگرانه او با فتنه‌گران سال 88 و ريشه‌هاي آن، آقازادگان و گردن كلفت‌هاي فتنه‌جو و پدران و حاميان آنها، زبانزد عام و خاص است.

سربازي بي ادعا براي ولايت

ابراز ارادت آيت‌الله جنتي به امام راحل و مقام معظم رهبري از جمله افتخارات جاودان شخصيت وي به شمار مي‌رود. او در اوج دوران انقلاب اسلامي در زير شكنجه ها و تبعيدها و زندان‌ها تنها به تبليغ امام راحل (ره) مي‌پرداخت. حضورش در حلقه اوليه موسسين جامعه مدرسين حوزه علميه قم پيش از انقلاب اسلامي از اين امر حكايت دارد. پس از انقلاب اسلامي نيز هر مسئوليتي كه امام(ره) به او سپرد را بر زمين ننهاد. اين مسئوليت‌ها را با قوت و قدرت گرفت و از آن در جهت پيشبرد انقلاب اسلامي بهره برد. مسئوليت‌ خطير او در جايگاه شوراي نگهبان قانون اساسي كه با حكم امام راحل در اولين دوره اين شورا آغاز و همچنان با احكام مقام معظم رهبري تداوم دارد، از اين حقيقت حكايت دارد كه او هيچگاه مسئوليت‌هاي خود را واگذار نكرده و سنگر مهم شورا را نگاهباني كرده است. او از جمله شخصيت‌هاي بي‌نظيري است كه در سربازي ولايت نيز تمام همّت خود را به كار بسته و از ابراز ارادت به ولايت فروگذار نكرده است.
حتي زماني كه رهبر فرزانه و حكيم انقلاب برخلاف تصميم شورا و بنابر مصالح جامعه اسلامي حكمي حكومتي داده‌اند- نظير آنچه در تأييد صلاحيت معين و مهرعليزاده در سال 84 به وقوع پيوست - نه تنها اندكي از اين ارادت كاسته نشد كه بر عمق آن افزوده شد. اين گواهي آشكار بر آن است كه او به‌راستي حقيقت ولايت مداري و ولايت‌پذيري را درك كرده و در عمل به درس آموزي ولايت مداري اهتمام ورزيده است.

از ترور قدوسي و بهشتي تا ترور مصباح و جنتي

دشمنان انقلاب اسلامي از سالهاي دور تاكنون نشان داده‌اند كه تاب تحمل انديشه، روش و منش شخصيت‌‌هاي انقلابي را نداشته و آنان را يكي پس از ديگري حذف كرده‌اند. از حذف فيزيكي شهيدان بهشتي و قدوسي تا ترور شخصيتي آيت الله مصباح يزدي و آيت الله جنتي، همگي نشان مي‌دهد كه ميزان تأثيرگذاري شخصيت‌هاي انقلابي بر جامعه اسلامي و نيز نمادسازي از آنان در جهان اسلام تا چه حدي براي دشمن خطرناك است . پس بعيد نيست كه موسوي خوئيني‌ها از طول عمر آيت الله جنتي نگران شود، يا مهاجراني فحشنامه‌اي در قالب رمان عليه ايشان بنگارد يا كروبي و خاتمي و ساير فتنه‌گران داخلي و خارجي او را مورد كينه و بغض خويش قرار دهند. آنها اما مثل اسلافشان آرزوي هلهله و پا كوبي در پاي دار شيخ فضل الله‌ها را به گور خواهند برد. آيت الله جنتي، سرباز ولايت بوده و هست و اميد آنكه با صحّت، سلامت و قدرت به اين سربازي ادامه دهد.

«حفظه الله في حصنه الحصين.»

برگرفته از سایت: هیئت فاطمیون

 


نظرات شما عزیزان:

محمد علی جواهرزاده
ساعت19:32---24 اسفند 1390
با سلام شما لینک شدید اگه خواستی منو با اسم هیئت عاشقان حضرت زهرا لینک کن
پاسخ: سلام شما لینک شدید از طرف ما در قسمت نظرات وبلاگ اطلاع داده شد با تشکر مدیریت سایت


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





اخبار روزانه وبلاگ

اگر شما عضو ویژه یاران اخر الزمانی نمی باشید همین حالا از فرم عضویت در خبرنامه در صفحه اصلی سایت اقدام نمایید با تشکر
لوگوي سايت
Generate your flash banner free online

لوگوي مسابقه
جشنواره وبلاگ نویسی بهار


خبرنامه وب سایت:

برای ثبت نام در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمایید